Centrum för hjälpmedel utför reparationer av hjälpmedel som ägs av Region Örebro län.
Tänk på att göra rent ditt hjälpmedel innan du lämnar in det för reparation. För smutsiga hjälpmedel kan du bli skyldig att betala en rengöringsavgift.
Du kan göra en felanmälan och boka tid för reparation på olika vis:
- via 1177.se och e-tjänsten ”Felanmälan hjälpmedel”
- till kundtjänst vid CFH, 019-602 42 00, mån-fre: 8:00 – 15:30
- till den som provat ut hjälpmedlet, din förskrivare
Vi utför enklare service och reparationer av rullstolar.
Du anmäler dig i kundtjänst så tar hjälpmedelstekniker emot dig i turordning.
Öppettider
Tisdagar 09.30-11.30
Tisdagar 12.30-14.00
Torsdagar 09.30-11.30
Torsdagar 12.30-14.00
Vi utför service och reparationer för rollatorer.
Du anmäler dig i kundtjänst så tar hjälpmedelstekniker emot dig i turordning.
Telefonnummer
019-602 23 00Öppettider
Lördagar 10.00-14.00 - gäller även helgdag
Söndagar 10.00-14.00 - gäller även helgdag
Centrum för hjälpmedel erbjuder rollatorservice på olika platser i länet. Våra hjälpmedelstekniker åker ut till exempelvis serviceboenden och dagliga verksamheter och erbjuder service av rollatorer. Ni ordnar lokal och bjuder på fika.
Kontakta rollatortekniker med din förfrågan.
Rollatortekniker
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Hur kan vi göra sidan bättre?
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 30 januari 2024